Lumpeks
30 zł – bilet na wszystkie koncerty tego dnia z wyjątkiem koncertów Marala Trio.
Lumpeks tworzy rozważne połączenie jazzu i polskiej, wiejskiej muzyki tanecznej. Z tego połączenia znoszącego granice, powstał osobliwy styl żonglujący energetyczną improwizacją jazzową i siłą polskiej tradycyjnej muzyki tanecznej. Lumpeks zdobył najwyższą nagrodę podczas Festiwalu Nowa Tradycja. Jury uzasadniło przyznanie Grand Prix tymi słowami: „Zespół Lumpeks cechuje się swobodną, odważną, pełną wyobraźni i wyczucia interpretację tradycji muzycznych” (Piotr Kędziorek).
Skład zespołu
- Louis Laurain – trąbka
- Pierre Borel – saksofon
- Olga Kozieł- śpiew, baraban, bębenek
- Sébastian Beliah – kontrabas
Sebastien Beliah
Ukończył Konserwatorium Paryskie na kierunku Jazz, klasyczny kontrabas w Regionalnym Konserwatorium Aubervilliers-La Courneuve oraz pedagogikę muzyczną w Konserwatorium Muzycznym w Lyon. Przez 8 lat był prowadzącym kwartet jazzowy WARK (zdobywca nagrody Jazz Migration przez AJC) oraz zespół Hodos (3 wydane płyty przez Umlaut Records). Jest częścią kolektywu twórczego Umlaut we Francji, członkiem trio Un Poco Loco (zdobywca nagrody Jazz Migration przez AJC), którego wydane albumy zostały nagrodzone przez Jazz Magazine jako"Album miesiąca" oraz przez Citizen Jazz jako "Doceniony album". Beliah jest członkiem Umlaut Big Band (z dwoma płytami docenionymi przez Akademię Charlesa Crosa) oraz członkiem dużej orkiestry ONCEIM. W 2018 założył zespół Lumpeks, który zdobył Grand Prix w konkursie Nowa Tradycja organizowanym przez Polskie Radio. Grał na znanych scenach europejskich, takich jak: Jazz d'Or Festival (Berlin), Banlieues Bleues Festival (Paryż), Fundacja Cartier Sztuki Współczesnej (Paryż), Una striscia di terra feconda (Rzym), Achtbrücken (Kolonia), Krajowa Scena Quimpera, Festiwal Angelika (Bolonia), Guess Who? (Utrecht) czy Biennale Sztuki Współczesnej (Wenecja). Poza tymi aktywnościami, Beliah rozwija swoją muzyczną osobowość jako kompozytor dla trio Un Poco Loco, zespołu Hodos oraz ONCEIM. W latach 2005-2016 uczył improwizacji i jazzu w Konserwatorium w Reims w klasie kontrabasu.
Olga Kozieł
Śpiewaczka, pedagożka, gra na trąbce i tradycyjnych instrumentach perkusyjnych, tańczy. Od 2005 roku rozwija swoje zainteresowania związane z muzyką tradycyjną. Wielokrotnie uczestniczyła w festiwalach muzycznych poświęconych muzyce tradycyjnej, jak i muzyce improwizowanej, eksperymentalnej. Współtworzy duety i zespoły śpiewacze, kapele i orkiestry. Od kilku lat wyjeżdża na wyprawy po Polsce, Ukrainie, Białorusi, Rosji i Serbii w poszukiwaniu starych melodii, opowieści i tańców. W 2017r. była współprowadzącą pilotażowego projektu„Tutejsi. Tradycje muzyczne Pomorza Zachodniego”. Pomysłodawczyni i liderka projektu „Wołyń w pieśniach”. Projekt otrzymał dwukrotne finansowanie stypendialne Prezydenta Miasta Lublin. W czerwcu ubiegłego roku ukazała się płyta o tym samym tytule.
Louis Laurain
Ukończył Konserwatorium Paryskie. Jest zainteresowany różnymi formami muzyki improwizowanej: koncerty solo (The Unique Horn), praca w kwartecie Die Hochstapler (3 wydane albumy przez Umlaut Records), Umlaut Big Band czy dużej orkiestrze ONCEIM. Występował na znanych scenach i festiwalach, takich jak: Jazz in Marciac, Jazz an der Lohmülhe (Berlin), Porgy & Bess (Wiedeń) czy Kunstlerhaus (Saarbrücken).
Pierre Borel
Ukończył Konserwatorium Paryskie i Akademię Hansa Eislera w Berlinie. Jest aktywnym członkiem berlińskiej grupy Umlaut. Prowadzi kwartet Die Hochstapler (3 wydane albumy przez Umlaut Records), gra w zespole Umlaut Big Band, w trio Obliq i w różnych projektach z perkusistą Christianem Lillingerem. Pierre jest często zapraszany do muzycznych projektów przez Axel Dörner, Joel Grip, John Tilbury czy Tobias Delius w miejscach jak: Cité de la musique (Paris), Jazz d'Or Berlin, Jazz in Cerkno, Jazzhaus (Heidelberg) czy Stockwerk Jazz (Graz).