Jak słuchaliśmy? Dźwięki znalezione, dźwięki nagrane...
Chcielibyśmy postawić kilka prostych pytań: Co nagrywamy, kiedy nagrywamy w terenie? Lub też, co naprawdę nagrywamy, kiedy nagrywamy w terenie. Czego słuchamy, kiedy słuchamy nagrań dokonanych w terenie? Lub też, czego naprawdę słuchamy, kiedy słuchamy nagrań dokonanych w terenie? Jakie relacje tworzą się między nagraniem a rzeczywistością, jakie zaś między nagraniem a naszym wyobrażeniem o przestrzeni, którą nagrywaliśmy? Czego chcemy, a czego lubimy słuchać? Gdzie zaczyna się, a gdzie kończy przyjemność słuchania? Przy okazji zaś, chcielibyśmy dać wam posłuchać, jak słuchaliśmy, kiedy nagrywaliśmy…
Dariusz Brzostek - teoretyk literatury, kulturoznawca, adiunkt w Katedrze Kulturoznawstwa UMK. Zajmuje się badaniem kultury popularnej, estetyki grozy oraz antropologii kontrkulturowej. Uprawia także sound studies oraz field recording.
Rafał Kołacki – muzyk związany m.in. z HATI, Innercity Ensamble, T’ien Lai. Nagrał trzy solowe płyty. Gra koncerty w kraju i zagranicą, w tym na Unsound New York. Tworzy muzykę do filmów, słuchowisk i bajek. Pasjonuje się sztuką field recording, perkusyjną muzyką akustyczną oraz elektroniką z gatunku drone music.